Sprawdzone sposoby na zaparcia

Czy wiesz, jak poradzić sobie z zaparciami? Co możesz zrobić, aby pozbyć się tej kłopotliwej dolegliwości? Sprawdź nasze proste metody na zaparcia!

Zaparcia – czym są i komu mogą uprzykrzyć życie?

Zaparcia to bardzo kłopotliwa, a niekiedy również bolesna dolegliwość. Może ona dopaść zarówno dzieci, jak i osoby dorosłe lub w starszym wieku. Choć zazwyczaj nie świadczy o żadnym poważniejszym schorzeniu, nie jest też niczym przyjemnym. Zaparcia stwierdza się, kiedy do wypróżnienia dochodzi rzadziej niż dwa raz w tygodniu, są bolesne, wymagają wysiłku, a stolec staje się twardy, zbity i suchy. Czasem również możesz mieć poczucie niepełnego wypróżnienia.

I o ile przyczyny zaparć są bardzo zróżnicowane, to już sposoby na zaparcia są dość uniwersalne. Wyróżnia się kilka podstawowych, które pozwalają pozbyć się tej dolegliwości w zdecydowanej większości przypadków. Domowe sposoby na zaparcia są też bardzo proste we wcieleniu w życie. Sprawdź, który szybki sposób na zaparcia pomoże Ci wyeliminować ten problem!

Co na zaparcia?

Najczęstszym wskazaniem przy zaparciach jest nic innego jak zmiana codziennego jadłospisu. Warto w tym miejscu zauważyć, że nieprawidłowy sposób odżywiania to najczęstszy powód wystąpienia zaparć. Jeśli zaparcia nie dają Ci spokoju, koniecznie wprowadź do swojego jadłospisu produkty bogate w błonnik pokarmowy. Ponadto szczególnie polecane są surowe owoce i warzywa, produkty pełnoziarniste czy siemię lniane. Pożyteczną praktyką będzie również rozpoczynanie dnia od wypicia szklanki przegotowanej wody.

Wspomnieliśmy o błonniku pokarmowym, jednak aby wykorzystać pełnię jego działania, konieczne jest właściwe nawodnienie organizmu. Zgodnie z zaleceniami WHO, dorosły człowiek każdego dnia powinien wypijać co najmniej 2–2,5 litra wody. Oprócz tego odpowiednie nawodnienie sprawia, że stolec nie będzie tak zbity i przesuszony.

Powyższe sposoby na zaparcia dotyczą Twojego sposobu odżywiania, nie można jednak zapomnieć o Twoim trybie życia. Z pewnością warto odrobinę zwolnić, zrelaksować się, znaleźć też choć kilka chwil na spokojne wypróżnienie o poranku – to wtedy jelita wykazują najwyższą aktywność. A skoro wspomnieliśmy o aktywności, to nie można zapominać o ruchu i aktywności fizycznej.

Wysiłek nie tylko podnosi poziom endorfin, ale również usprawnia pracę jelit i pobudza je do pracy. Wystarczy zwykły spacer czy przejażdżka rowerowa. Możesz też wykonywać specjalne ćwiczenia na perystaltykę jelit, dobrze sprawdzają się też medytacje.

Domowe sposoby na zaparcia to znakomity sposób na pozbycie się tej dolegliwości. W niektórych przypadkach bardzo pomocne są też preparaty takie jak Xenna, którą możesz kupić zarówno w wersji dla dorosłych i młodzieży, jak i dla dzieci.

Write a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.