Oczyść umysł i ciało przed wiosną

Ostatnie lata, a nawet miesiące dla wielu z nas, mówiąc delikatnie, nie były łaskawe. Stres, strach i przygnębienie, które towarzyszy nam na co dzień, może znacznie osłabić naszą kondycję psychiczną, a to z kolei nie pozostaje obojętne dla naszego organizmu. Warto raz na jakiś czas poświęcić sobie nieco więcej uwagi i spróbować oczyścić swoje ciało z negatywnych emocji, przygotowując się tym samym na nadejście wiosny, która niesie ze sobą tak wiele pozytywnej energii i radości.

Wyciszenie

Tym, co z pewnością posłuży nam w sytuacji, gdy nasze myśli zawładnięte są czarnymi scenariuszami, będzie odcięcie się od źródeł negatywnych informacji. Zafundujmy sobie weekend bez dostępu do telewizji, radia, a w szczególności internetu, który często faszeruje nas tzw. “fake newsami” i dezinformacją, wywołując panikę. Skierujmy swoją uwagę na pozytywne uczucia – miłość do bliskich, radość z realizowania ukochanego hobby czy po prostu sięgnijmy po ulubioną lekturę i oddajmy się jej bez reszty, wędrując w myślach do innego, lepszego świata. Czerpanie przyjemności z chwili, która właśnie trwa, jest niezwykle trudną sztuką, w konfrontacji z problemami codziennego życia, jednak czym innym jak nie tym sposobem możemy czuć się spełnieni, żyjąc na świecie?

SPA dla ciała

Kolejnym krokiem ku wiosennemu oczyszczeniu może być oddanie się zabiegom pielęgnacyjnym, czy to w profesjonalnym gabinecie, czy w zaciszu własnego domu. Zacznijmy od maseczki na włosy, w tym czasie możemy też wykonać peeling, a następnie nałożyć odżywczy preparat. Jeśli mamy współtowarzysza, poprośmy go o wykonaniu delikatnego, odprężającego masażu pleców, ramion i nóg. Taki zabieg rozluźni mięśnie i doskonale zrelaksuje. W ramach SPA możemy także zafundować sobie wizytę w saunarium połączoną z kąpielą w jacuzzi, co będzie idealnym dopełnieniem relaksujących chwil.

Zobacz także: dawkawiedzy.pl – dom, moda, lifestyle i finanse

Dieta oczyszczająca

Ciężkie, tłuste i kaloryczne jedzenie, które zimą bardzo często gości na naszych stołach, warto zamienić na lżejszą dietę, bogatą w świeże warzywa i owoce. Nasz organizm, obciążony toksynami, przetworzoną żywnością i ubogi w cenne dla zdrowia, będzie potrzebował solidnego oczyszczenia. Warto przeprowadzić 1-2 dniową dietę bazującą na sokach warzywnych i owocowych, ziołowych herbatkach i wodzie mineralnej. Po takim detoksie poczujemy się lekko, odzyskamy wigor i życiową energię.

Aktywność fizyczna

Tego z pewnością nie może zabraknąć w naszym planie odnowy przedwiosennej. Już teraz zacznijmy regularnie uprawiać sport – czy to w formie intensywnych, szybkich spacerów w marszu czy joggingu. Każda aktywność fizyczna, która podniesie nasze tętno i przyspieszy oddech, będzie miała bardzo korzystny wpływ na nasz organizm. Jeśli więc pogoda za oknem nie sprzyja, możemy zaplanować trening w domu, na przykład w formie ćwiczeń Pilatesa, aerobiku czy spaceru na domowej bieżni czy rowerku stacjonarnym.

Tak przygotowani możemy z uśmiechem na twarzy oczekiwać nadejścia wiosny, a wraz z nią słonecznych i ciepłych dni.

Write a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.