Co należy jeść i pić przed bieganiem?

Bieganie z roku na rok zyskuje na popularności jako sport, która pozwala zadbać nie tylko o nasze zdrowie, ale również piękną i smukłą sylwetkę. By jednak tak się mogło stać, równie istotne jest to co dostarczamy do naszego organizmu w postaci jedzenia i picia. Zapraszamy do lektury poniższego materiału, z którego dowiesz się co należy jeść i pić przed bieganiem.

Rola jedzenia w życiu dorosłego człowieka

Jedzenie dostarcza do naszego organizmu nie tylko wartości odżywcze, ale również ma wpływ na odpowiednią regenerację po wysiłku fizycznym. Jego odpowiednie zbilansowanie kaloryczne pozwala wspomagać stawy a także wzmacnia układ odpornościowy. Ważne by dieta, na którą decyduje się biegacz była łatwa w przygotowaniu i nie utrudniała mu normalnego funkcjonowania, zarówno w domu jak i w pracy.

Jak jeść, gdy biegamy?

Dieta biegacza, powinna być przede wszystkim dopasowana do pory w jakiej planuje trening. Inne bowiem posiłki będą wskazane rano a inne wieczorem.

Jeżeli trenujesz rano to najlepiej zjeść śniadanie na 2 godziny przed treningiem. Może to być owsianka z owocami, ciemne pieczywo lub naleśniki. Jeśli jednak nie masz tyle czasu możesz zdecydować się na szybką i zdrową przekąskę taką jak banan, szklanka soku owocowego, wafel ryżowy z dżemem czy mała kromka chleba z miodem. Takie lekkie śniadanie przed treningiem dostarczy energii i nie obciąży żołądka. Decydując się jednak na to rozwiązanie pamiętaj, że warto zadbać o sytą i bogatą w węglowodany kolację.

Z kolei, jeśli trenujesz wieczorem zwróć uwagę na to, co spożywasz w ciągu dnia. W tym wypadku ważne jest syte, złożone śniadanie, dzięki czemu wieczorny posiłek może być lżejszy. Najlepiej zdecydować się na kilka lekkich posiłków w ciągu dnia (co 3-4 godziny), które nie dadzą nam uczucia zbytniego przesycenia. Ostatni posiłek przed treningiem zaplanuj na 2-4 godzin przed jego rozpoczęciem. Może być on bogaty w energię, ważne jest jednak zapewnienie odpowiedniego czasu na jego strawienie. Konsumpcja węglowodanów w tym posiłku podniesie poziom insuliny we krwi i będzie sprzyjać wykorzystaniu węglowodanów jako paliwa. Pominięcie posiłku przed treningiem obniży z kolei jego efektywność i jakość.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Pamiętaj, że to jak traktujesz swoje ciało ma ogromne znaczenie. Jeżeli będziesz do niego wrzucać przypadkowe produkty, na pewno „odwdzięczy” Ci się nieprzyjemnymi objawami. Traktuj więc je jak świątynię, a nie śmietnik. Robiąc zakupy zwracaj uwagę na to jak wyglądają produkty, które wybierasz. W tym celu dokładnie czytaj etykiety, wybieraj produkty dobrej jakości i jak najmniej przetworzone a także zwiększ swoją świadomość poprzez dodatkową edukację. A co najważniejsze – obserwuj swój organizm i słuchaj go, odpowiednio odpowiadając na jego bieżące potrzeby.

Dowiedz się więcej na: https://alenergy.eu/CO-JESC-I-PIC-PRZED-BIEGANIEM-blog-pol-1627473029.html

Write a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.